Apple nadále dominuje na trhu chytrých hodinek s podílem 41%. Podle nejnovějších průzkumů společnosti Global Smartwatch Tracker od společnosti Counterpoint se celosvětové dodávky hodinek ve druhém čtvrtletí roku 2018 zvýšily o 37%.

V reakci na významný posun na trhu analytik společnosti Stitch Point, Satyajit Sinha, poznamenal: „Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 společnost Apple zintenzivnila svou strategii v segmentu smartwatch tím, že rozšířila vlastnosti čipů o některé zdravotní a fitness monitorovací funkce. Navíc Apple tlačí na trend chytrých hodinek jako „samostatného nositelného zařízení“ s přijetím mobilní konektivity. To je určitě dobrá zpráva pro mobilní operátory.

Srovnání dodávek ve druhém kvartálu v roce 2017 a 2018

Sinha dále dodal: „Životnost baterií je neustálým problémem hodinek vzhledem k jejich malým bateriím. Nicméně Apple, Samsung a Huawei neustále pracují na optimalizaci softwaru a celkovém designu a přidávání komponentů, jako je eSIM, aby vytvořili prostor pro větší baterie. Navíc přijetí mobilního bezdrátového bezdrátového přístupu (LPWA), technologií, zejména technologie LTE-M , bude v smartwatchu zároveň zvyšovat životnost baterií.“

Při pohledu na různé platformy inteligentních technologií, výzkumný analytik Flora Tang dodal: „Proprietární platformy nadále dominují na trhu chytrých hodinek. Operačním systémům dominují WatchOS nebo Fitbit OS společnosti Apple nebo osamoceným osvojením systému Tizen OS od společnosti Samsung a různými příchutěmi implementací RTOS a všechny jsou uzavřené platformy. Hybridní hodinky, které jsou většinou bezdotykové hodinky založené na proprietárních platformách a senzorech, většinou od švýcarských hodinářů, klesly o 22%.

Tip: podívejte se, jaké chytré hodinky vybrat.

Posun směrem k Wear OS od Google zatím nenastal. To je částečně způsobeno méně intuitivním uživatelským rozhraním a výběrovými partnerstvími OEM smartwatch společností Google v posledních několika letech.

Ředitel výzkumu Neil Shah v komentáři k nejprodávanějším smartwatchovým modelům uvedl: „Nehledě na počáteční humbuk a propagaci Apple Watch Series 3 v prvních dvou čtvrtletích, uživatelé Apple iPhone ve skutečnosti vybírají řadu 1. Ostatně ta zůstává nejoblíbenějším modelem, který přispívá k téměř devíti z deseti hodinek Apple Watch prodávaným v Q2 2018.

Zdroj: https://www.counterpointresearch.com/global-smartwatch-shipments-grew-37yoy-q2-2018/

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here